MORNING

Publicerat i: Livet i allmänhet
Att gå upp på nätterna och mata Nellie är absolut inga problem, är pigg och tiden går relativt fort och framför allt - jag vet att hon somnar om. Är lika pigg framåt 5-6 tiden då hon alltid vaknar, vi har våra morgonrutiner och tiden går då också. Men varje morgon när klockan närmar sig 9 och hon börjar sluta ögonlocken lite men ändå aldrig somnar om - då blir jag så trött att ögonen går i kors. Jag förstår inte hur jag kan bli så "lurad" varje morgon. Man blundar till när hon gör det och helt plötsligt så är det som om ögonlocken är ihoplimmade. Istället för att hålla sig vaken och bara fortsätta vara pigg. Huja. 

Emil var varit hemma hela veckan mes oss och det har varit så skönt, men ändå lite "jobbigt" då det bryter mot ens vanliga rutiner. Men att lämna över lite ibland är otroligt skönt och man får saker och ting gjorda på ett annat sätt. Alla "fikamorsor" - jag förstår inte hur dom hinner göra så mycket hela tiden. Vi har varit uppe i 3 timmar och åstadkommit inget. Vi (jag & Nellie, Emil sover än) har ätit och tagit på oss, busat och låtit ögonen gå i kors ett par gånger. Så finns det mammor som hinner träffa vänner och fika varje dag och göra både det ena och det andra. Visst, vi skulle väl -hinna- det, men vi har det ganska gott att bara vara med varandra. Vi lär ju faktiskt känna varandra än och som sagt så många gånger förr, Bebistiden är kort.