Idag är min sista dag som mammaledig. Helt otroligt vad fort tiden har gått. Det ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet, samtidigt som det är svårt att föreställa sig att inte umgås med Nellie dagarna i ända. Men nu blir det en månad hemma för henne med sin pappa, vilket nog är nyttigt för oss alla tre. Det är också svårt att förstå att detta ändå bara är början på ett helt liv tillsammans. Även om man är i det, även om man  numer bär titeln mamma så är det vissa dagar så otroligt svårt att förstå att man faktiskt har barn. Men det ska som sagt bli ganska skönt att gå tillbaka och jobba, komma in i lite rutiner, se livet från "två sidor", en hemma där man är mamma och en på jobbet där man är Rebecca. Om även min yrkesroll, så ändå. (Och fortfarande mamma, men ni förstår.)
 
Igår fyllde jag år och firade ju i helgen, men Hanna bjöd hem på lyxfrukost med bacon, äggröra, färskt bröd och grönsaker. Otroligt gott, lyxigt och mysigt. Köpte sedan med mig fika upp till mamma så satt jag & Nellie där en stund innan vi åkte hemåt. Anmälde mig  även till Göteborgsvarvet och nerverna finns där redan nu. Men har läst en del och kollat en den löpscheman och hittat ett till en början att följa, för att sedan övergå i ett annat. Detta kommer bli så kul och tar mig till mål jag inte planerat än i livet.
 
Hon är då allt för bra, min finaste vän som tillochmed tänder ljus, hahaha <3