Sol

Publicerat i: Livet i allmänhet
Jag tror inte någon har missat det fantastiska vårvädret! Jag vaknade på fel sida imorse och efter att ha försökt få Nellie att somna om, eller åtminstone vila med mig i soffan i en halvtimme utan något resultat i att visa trötthet, så gav jag upp. Jag valde att tända upp och starta dagen, kvart i 5, underbart med morgonpigg dotter... Trött och allmänt seg var jag inte alls på humör för att sysselsätta Nellie som var sprudlande pigg och glad, som alltid på morgonen. Hennes humör övergick sakta i ett gnäll som kommit mer nu de senaste dagarna. Kanske tänder, en utvecklingsfas eller något annat - hoppas iaf det går över snart. 

Allt som var för att få oss båda på toppen humör igen var att gå utanför dörren - vi möttes av en stark sol och inte ett moln så långt ögat kunde nå. Helt fantastiskt! Vintern har sin egna glans, men när våren kommer är det något skönt som händer i kroppen. Ljusare mornar och ljusare kvällar, solsken på ett annat sätt, det blir grönt och alla sorters färger kommer fram. Underbart! 

Pratade med mamma & Micke och även mamma sa "ååå vad underbart" när jag nämnde vädret, mm, rätt för dom att säga. Dom sitter i ett soligt 30grader varmt Thailand och bara gottar sig med sol och bad. Visst är det skönt att våren snart är här på riktigt, men jag skulle gärna vara i deras skor nu. 


En blivande klättrer-apa?