Startade dagen med lite "sovmorgon", mannen & Nellie lämnade den varma sängen vid 5 tiden medan jag sov vidare hela en timme till. För första gången på 356 (noga det där..) dagar rustade jag för jobb. Förutom att vi för sommaren placerat oss på Kava så var jag inne i arbetet som om jag aldrig ens varit borta därifrån. Skrämmande det där. Det man gör på jobbet sitter liksom i ryggmärgen, som att cykla ungefär. Det som förvånade mig mest var att jag kunde släppa hemmet. Visst att man tänkte på dom, skickade iväg ett sms, och att det var tomt utan att vara utan Nellie så länge, men jag kunde lägga fokus på jobbet. Super roligt, men jag kände ändå att man har inte missat något. Det är olika patienter men samma jobb, många lika diskussioner som när jag gick hem och känslan att gå tillbaka helt kändes genast lite vemodig. Detta var väl bestämt lite innan men nu blev det ännu tydligare, att jag stannar hemma lite till. Jag jobbar september och går hem igen. Hemma missar jag saker med Nellie, och jag vill missa så lite som möjligt. 

Nog om jobb! 
Midsommar! (En kort(are) sammanfattning.)
Efter jobbet åkte jag upp till Simsjön där  det bjöds på midsommarfirande med underbar familj, släkt & vänner (än en gång, min familj & släkt är i världsklass. Puss på er!). Midsommar som vanligt bjöd på massa regn, sen sol följt av en jäkla massa knott. Vi åt god mat, dansade runt midsommarstången på trädgården de så fint pyssla ihop på kvällningen, vi sjöng, vi skrattade, vi hade en helt fantastisk dag/kväll. Tack alla! 

Hon den där mamman (jag) som alltid ska ha med kameran överallt skulle givetvis glömma den idag. Mobilbilder väntar så slängde ihop en massa collage istället! Hoppas ni alla andra haft en lika bra midsommar som mig! 




















Lyckades knäppa mängder med bilder på samma personer, samtidigt som en del knappt hamnade på någon. Vet knappt vilket av det som är bra! Haha! Ha en fortsatt trevlig helg! För min del blir det strax kvällsjobb!