Sömn?

Publicerat i: Livet i allmänhet
"Nu sover hon bättre"... Mm, ropa inte hej. Efter 3 nätter med minimalt med sömn så känns det som om man är tillbaka på ruta ett, i alla fall rent psykiskt. Det känns som det kommer dröja flera år innan man kommer få sova bra, men så är väl troligtvis inte fallet. Sen kan man göra si och så med det ena och det andra, försöka komma in i bättre rutiner, stå ut och bla bla bla. Men i nattens timmar när man inte fått sova något nästan så tar men den lätta utvägen, i alla fall jag. Hellre sover jag på soffan med Nellie i konstig uppkrupen fosterställning med henne i famnen en timme, och vaknar med ont i rygg & axlar än att vara vaken och om och om igen få henne att sova i sin säng. Eller i våran, för den duger sällan också. Pust. Den där timmen man får sova på soffan gör att kroppen återställer sig åtminstone lite, den ger lite hopp om kommande dag. 

"Men då sover hon väl bra på dagen?" - Nej inte det heller. Vår lilla busunge verkar inte vilja sova så mycket alls. Hoppet låg här, vid 7 månader, lite tidigare. För nästan överallt där du läser om barn & sömn så sover de allra flesta barn i minst 5 timmar i sträck per natt vid den här åldern. Skulle jag få sova mellan 24.00-05.00 tex skulle jag nog kunna springa halvmara dagen efter. 
Det kommer bli bättre, det vet jag. Just nu är det bara jävligt jobbigt. Tur det är en dag längre helg i helgen, får ta ikapp lite sömn då. 

Inte nog med sömnbrist så har hon seperationsångest. När det bara är vi är hon gnällig så mycket. Vill bara vara i famnen. Man försöker hitta svar på gnället men det är ju omöjligt. Tänder har jag försökt med i månader men dom gömmer sig ännu. I detta gnäll så måste jag tacka FaceTime! Så fort man tar upp mobilen för att ringa pappa så skiner hon upp. Det är verkligen pappas tjej det där! Underbart att se, men ändå lite jobbigt. Vid 7 månaders ålder är hon redan trött på mig känns det som, jag vet att det inte är så. Men vi spenderar ju dygnets alla timmar ihop så det är väl klart hon blir glad av att se sin pappa som måste jobba. 

Jaja nog om tycka synd om mig. Bara hålla tummarna för att det här med sömnen löser sig snart.