Regn

Publicerat i: Livet i allmänhet
Ibland, verkligen inte för ofta så älskar jag regnet. Då den där mysiga känslan infaller sig och man bara kan njuta av det. Myskläder på (som alltid, hahaha) och med en kopp kaffe i handen så njuter jag av tiden lite ensam. Nellie sover i vagnen efter en promenad och bus med William på morgonen. Mina sådär absolut jättebra skitbilliga regnbyxor visade sig även vara så bra i ösregn efter 1 timme också. Min jacka däremot, inte så mycket, haha. Trodde den skulle tåla mer regn än vad den gjorde men där hade jag fel. På de tunnaste ställena hade det läckt igenom, men det är ju iofs ingen regnjacka utan en skidjacka.
Får se hur länge Nellie sover nu. "Barn brukar ju sova så himla bra ute i regnet" - men eftersom hon verkar trotsa allt det där allt barn "brukar" göra så kanske hon vaknar efter sin ingjutna halvtimmes sömn. 
 
Igår var vi på 1års kalas hos Levi, jättetrevligt med massa andra barn och föräldrar & dunergott fika! När Emil hämtade oss så hade han glömt både bilbarnstol och flaskan som jag bad honom ta med hemma, klant tänkte jag, haha. Men när vi var uppe hos Emils morfar insåg jag att jag hade ju för sjutton glömt hela skötväskan på backen!! Skötväska med både plånbok och systemkamera och allt annat. I panik gasade jag iväg ner till Ryd igen och då ringde Emil och sa att det ringt en kille och sagt att han hade väskan, TACK! Att det finns så ärliga människor fortfarande, det är inte ofta man ser det. Så shi fick jag, skrattar bäst som skrattar sist.