Jag kan förstå att barnfamiljer blir mer stressade än avslappnade på deras semester. Redan nu, med en 10 månaders så känner man ju att man vill göra mer än att bara vara hemma. Nu är jag långt ifrån stressad för Nellie nöjer sig med lite, en lekdejt funkar mer än väl för att få henne på gott humör. Men de familjer som har fler barn, äldre barn så kan jag tänka mig att det blir en stress.
En familj med många viljor och just samma känsla (kanske) som jag har nu, man vill ju faktiskt inte bara vara hemma. Emil jobbar imorgon och ett par extra pass när solen skiner för att hjälpa till i skörden, sen har vi 4 veckor ihop. Vi har inga stora planer, men lite utföykter hit och dit kommer det givetvis att bli. Köpte sommarkort på badet så dit lär vi åka ofta, redan varit där så gott som en gång i veckan och mer kommer det bli. 

Vad gör ni i sommar? Har ni några tips på utflykter man kan göra runt omkring här?