Att baka är alltid roligt! Men att baka hela tiden är inte speciellt nyttigt, ifall man inte väljer att ge bort allt och det händer ju sällan. 

Jag är ju världens godisgris och har oftast svårt för att låta bli godsaker när dom dyker upp. Iochmed graviditet, amning och en stor omställning i livet har det blivit lite för mycket av det goda och i samband med det- lite träning. Men idag var jag och simmade en halvtimme och fick upp flåset rejält och kände att nu är det verkligen dags att ta tag i rutiner igen. Men sötsuget försvinner ju så lätt som man vill, så då bestämde jag mig för att baka nyttigt godis. 

CHOCKLADBOLLAR (lagt upp detta recept tidigare) 
Ca 14 bollar 
-12 dadlar 
- 2dl mixade nötter
- 2msk kakao
- 1msk kaffe
- 1msk kokosolja
Kokos till garnering 

Mums! 73kcal / 1.7gram protein / 8.6gram kolhydrater / 3.4gram fett

PEPPARKAKSBOLLAR
Ca 16 bollar 

- 12 dadlar
- 1,5 dl mandelmjöl
- 0,5dl hasselnötter
- 1msk kokosolja
- 0,5dl mjölk
- pepparkakskryddor efter smak, jag hade 1.5tsk 

68kcal / 1.6gram protein /  5gram kolhydrater / 4.4gram fett