Fredag och ledig helg - lovely! Snön ligger kvar även om det har varit ganska så moddigt idag, men nu på kvällskvisten är det återigen minusgrader och jag bara hoppas att snön ligger kvar. Det är redan mycket ljusare och det är så mycket mysigare!

Efter jobbet idag så åkte jag med Emil in till stan då han skulle klippa sig, medan han satt i frisörstolen tog jag mig en sväng in på Hem&Hobby och Panduro, nya gardiner till köket inhandlades och äntligen tog jag tummen ur och köpte ljusveke! Kom hem och lagade mat (en supersaftig köttbit i min nya grillpanna - vilken skillnad!!). Sen började jag att hacka sönder och ta bort vekar från gamla ljusstumpar och sen började jag smälta, blev 4 ganska stora ljus (efterbild kommer), alltså mycket mer än vad jag trodde - haha. Hade räknat med 4 små blockljus, men jaja. Learning by doing :D 

När ljusen var klara så strök jag gardinerna och hängde upp de nya, härligt med lite nytt i hemmet. Nu inväntar jag bara de nya gardinerana och kuddöverdragen till vardagsrummet. Hade även tänkt att försöka ta tag i att måla våran "skänk" i vardagsrummet, vill ha den vit. Men det får jag se hur det blir med den saken! 

Lite skön fredagsmusik!