Paradis

Publicerat i: Livet i allmänhet
Planen var aldrig att detta skulle bli en blogg där varje inlägg handlar om Nellie, men det har alltid varit en personlig blogg och mitt liv handlar om Nellie. Just nu hinns inte mycket annat med. Det blir även svårare desto längre tiden går mellan varje inlägg och skriva vad man har på hjärtat egentligen, och som jag skrivit tidigare - det är inte spännande att skriva på mobilen. 

Sömnen är fortfarande inte så bra men kroppen har vant sig så pass att dagarna funkar alldeles utmärkt ändå, trots att man måste sova dåligt på soffan ibland då inget annat gäller. Nu (efter 3 månader) har vi kommit i riktiga rutiner, nu känner jag min dotter. Jag trodde det skulle gå på ett kick och lätt som en plätt (okej inte riktigt men..) men det har minsann tagit sin tid. 
Nu har vi även Emil hemma i två veckor, så skönt! Det är så tacksamt när han är pappaledig, lite mer tid för mig och även för oss som familj och par. 

I förmiddags efter språklektion hela morgonen (Nellie har börjat förstå vad hon kan göra med rösten och hon pratade för fullt hela morgonen, hahaha!) mötte jag upp Hanna på Livingroom för mitt första riktiga styrke pass efter graviditeten, Gud som jag har saknat det! Gav benen en omgång och lite axlar. Mina ben värker men är så tacksamma för ett toppen pass! Peppade in oss igår med att personalen skulle få bära ut oss och att svetten skulle rinna ;) vi tog oss ut för egen maskin men det blev verkligen ett toppen pass! Så jäkla härligt. Efter jul så blir det att planera in lite mer pass i kalendern och prata ihop mig med Emil lite. Blir lite lättare också då vi har ett gym i lokalen bredvid våran nya lägenhet! 

Idag tar lillan ikapp lite sömn och har sovit ett tag nu så nu har jag slängt upp fötterna i soffan med ett glas vin i handen. Istället för att kasta mig i säng så fort hon lägger sig då jag varit "ensam" kan man nu njuta lite mer och vet att man kan somna ett par timmar mitt på dagen om så behövs. 

Inte en dagsfärsk bild men jag fullkomligt älskar den, hahaha. En dotter med långt hår = frisyrer ;D