Ytterligare en utbildningsdag, idag med avdelningen (tyvärr saknades det en del), den var väldigt bra. Mycket blev sagt, dels om arbetet i sig, patientsäkerheten, och väldigt mycket om det som har legat och "pyrt" mellan oss under en längre tid då vi har haft en otrolig press på oss. Otroligt tråkigt att inte alla kunde vara med då jag tror vi skulle få ut ännu mer av denna dagen. Det har blivit så mycket press på oss det sista, och vi känner att vi inte kunnat leverera det vi velat leverera. Ja, ni kollegor som läser förstår mig ju! 
Men en sak jag satt och tänkte otroligt mycket på (konstigt nog?), det var hur alla var klädda. Jag menar, vi jobbar ändå på en kvinnoklinik. Där går vi alla i blå/vita kläder, har håret uppsatt, inga smycken etc. Det var så roligt att se alla i sina personliga kläder, och som nu - utsläppt hår, smycken, nagellack etc. Jag har ju träffat dom utanför jobbet innan men det var inte förräns idag jag tänkte på det. 
 
Och jag måste bara påpeka en gång till - jag fullkomligt ÄLSKAR mitt jobb. Jag älskar mina kollegor, jag älskar det jag gör på jobbet. Jag tror alla känner samma sak hos oss! Därför måste vi prata om allt skit som varit med varandra. Istället för att låta en känsla byggas upp och bli mer negativ än vad den egentligen behöver vara. Puss & kram på er alla <3