Suktat länge efter en ny helkroppsspegel, och så skulle jag köpa en igår från en tjej via blocket.. Men så kände jag att, nej, jag vill ha en ny. Så jag kollade lite på internet och bestämde mig sedan för att ta en sväng till Ikea så som idag. Frågade mamma om hon ville med så idag åkte vi två & Micke ner till Jönköping för lite shopping. Som vanligt när man strosar på Ikea så hittar man en massa roligt! För en gångs skull köpte jag inte mycket jag inte behövde, utan det blev bara saker jag behövde. Spegel, en stor skärbräda i trä (så efterlängtat, jag hatar dom i plast), påslakan & örngott, en "ordning & reda" grej till mitt smink, och sen lite smått och gott. Men som sagt, inte mycket jag inte behövde. Vi var inne på Ikea i 4 timmar, aldrig varit där så länge innan - men dom kollade kök osv, och så åt vi lite lunch. 
När vi kom hem så fixade Emil mat medan jag började ordna med allt jag köpt, och insåg snabbt att jag behövde en borrmaskin så åkte upp till M&M igen för att låna, pratade ytterligare med dom och åkte sen hem igen. Så nu har jag fått upp spegeln i hallen, tavlan ovanför sängen behöver jag inte vara rädd för att den ska ramla ner igen. Den gamla spegeln hänger nu ovanför tvn, som jag så småningom ska få ordning så det ska bli ljushållare vid spröjsen. Detta kommer bli finfint!